Opracowanie pękających pięt

Opis zabiegu
Najczęstszą przyczyną pękających pięt są zaniedbania higieniczne – brak nawyku codziennego mycia i smarowania stóp odpowiednio dobranymi preparatami; picie zbyt małej ilości wody (a co za tym idzie: słabe nawilżenie skóry); otyłość; noszenie skarpet i obuwia z materiałów syntetycznych; najrzadziej występującymi przyczynami pękania pięt będzie wrodzona albo nabyta skłonność do przesuszania się skóry, np. wskutek przyjmowania dużej ilości leków rozrzedzających krew lub współwystępowania chorób objawiających się złuszczaniem naskórka.

Objawy:

• Zmiany dotyczą głównie warstwy rogowej i tworzą szczeliny czy rozpadliny skórne
  • Nadmiernie zrogowaciała skóra z trudem pochłania wilgoć i z trudem ją wydala
  • Staje się więc skórą odwodnioną, traci swoją elastyczność, a w kontakcie z podłożem łatwo pęka

Pęknięta i zrogowaciała skóra na pięcie zaczyna zahaczać rajstopy, potem może tworzyć bruzdy, które sprawiają ból i prowokują występowanie zakażeń różnej głębokości, czasem sięgają skóry właściwej powodując krwawienia. Możemy mówić o nadmiernym rogowaceniu pięt oraz o zespole pękających pięt, które są związane bezpośrednio z suchością skóry.

Podstawą terapii pękających pięt jest przywrócenie skórze jej ciągłości i elastyczności, niezbędne jest również usuwanie nadmiaru warstw rogowych, regularne zażywanie witaminy A i E w kapsułkach oraz nawilżanie za pomocą odpowiednich kremów. Jeżeli doszło do pojawienia się głębokich pęknięć na piętach, nie należy stosować tarek ścierających oraz kremów złuszczających, ponieważ może to skutkować podrażnieniem skóry. Ważne jest, aby dokładnie myć i dezynfekować stopy, następnie zastosować preparaty dobrane w gabinecie przez podologa co skutecznie przyspieszy gojenie popękanej skóry pięt. Warto pamiętać o wkładkach indywidualnych z odciążeniem pięty, które poprzez amortyzację w trakcie chodu zminimalizują ryzyko powstawania pęknięć.

Opracowanie pękających pięt przed i po zabiegu

Gabinet podologiczny Myślenice